Veelgestelde vragen
Ik denk dat ik blaasontsteking heb, wat moet ik doen?
U kunt een potje afhalen bij de balie, daarin vindt u instructies hoe u de urine op moet vangen en een vragenlijst over de klachten. Levert u de urine in voor 10.30 uur. U kunt tussen 13.30 en 16.00 uur bellen voor de uitslag en een advies.
Waar kan ik bloedprikken?
Bij ons in de praktijk kunt u terecht voor bloedafname. Maak daarvoor een afspraak met de assistente. U kunt ook terecht in het Groene Hart ziekenhuis, dan heeft u wél een ander formulier nodig, wilt u dat in dat geval even aangeven?
Ik wil de uitslag van mijn onderzoek weten, wat moet ik doen?
Wanneer u aangemeld bent bij MijnGezondheid.net krijgt u de uitslagen mét een advies van uw huisarts binnen 3 dagen op uw persoonlijke portaal. Voor uw uitslagen kunt u ook na drie werkdagen bellen met de assistente tussen 13.30 en 16.00 uur. U mag uiteraard ook een (telefonische) afspraak maken met de huisarts om uw uitslagen te bespreken.
Ik ga op reis, kan ik terecht voor vaccinaties / malariamedicatie?
Nee, onze artsen hebben die specifieke expertise niet. U kunt terecht bij de GGD of via www.reisprik.nl een afspraak maken bij een reizigersgeneeskundig arts.
Hoe kan ik mijn recepten herhalen?
Wanneer u aangemeld bent bij MijnGezondheid.net, kunt u via het portaal of via de MedGemak app 24 uur per dag uw medicatie aanvraag doen. Of bel naar 0182-519466, kies optie 2 en spreek uw recepten in (dit kan 24 uur per dag. De laatste optie is de herhaalservice van uw apotheek.
Let op: medicijnen die u niet chronisch gebruikt, zijn geen herhaalrecept. In dat geval kunt u beter bellen naar de assistente of een afspraak maken op het spreekuur.
Kan ik terecht voor een keuring?
Alleen voor een keuring voor uw rijbewijs. Uw huisarts keurt echter niet zijn/haar eigen patiënten. Maak dus een afspraak bij een van de andere artsen in de praktijk. Wij verrichten geen sport/ duik / overige keuringen. Voor meer informatie over de rijbewijskeuring, klik hier.
Kan de huisarts een medische verklaring maken?
Nee, artsen schrijven nooit een medische verklaring over hun eigen patiënt. Medische verklaringen kunnen alleen worden afgegeven door een onafhankelijk arts. Mocht iemand u er om vragen dan kunt u hier de “verklaring van geen verklaring” printen.
Wat kost een bezoek aan de huisartspraktijk?
Een afspraak met een van onze medewerkers kost u geen geld. U bent hiervoor verzekerd via de basisverzekering. Mocht de huisarts aanvullend onderzoek willen doen – zoals een foto, bloedonderzoek of een echo – dan kost dat wel geld, uw eigen risico wordt dan aangesproken door de verzekering. Ook medicijnen vallen onder het eigen risico.
Hoe krijg ik verpleging en verzorging thuis (wijkverpleging)?
Verpleging en verzorging thuis is onderdeel van het basispakket van uw zorgverzekering. Er geldt geen eigen risico voor.
De wijkverpleegkundige bekijkt samen met u (en raadpleegt eventueel uw arts) welke zorg u precies nodig heeft.
Wijkverpleging aanvragen
Voor verpleging en verzorging heeft u geen verwijzing van de huisarts nodig.
Wilt u wijkverpleging ontvangen? Dan kunt u zelf contact opnemen met een zorgaanbieder. U kunt de wijkverpleegkundige zorg krijgen van verpleegkundigen of van verzorgenden.
Wat valt er onder wijkverpleging?
Onder wijkverpleging valt verpleging en verzorging die u thuis krijgt. Bijvoorbeeld hulp bij aankleden, douchen, naar het toilet gaan of wondverzorging. De wijkverpleegkundige is in eerste instantie een zorgverlener en geeft u medische zorg. Bijvoorbeeld uw medicijnen klaarzetten en toedienen. Daarnaast maakt de wijkverpleegkundige afspraken met de gemeente over zorg, welzijn en wonen.
Waar vindt u de partijen die in Gouda wijkverpleging bieden?
- Zorgkaart Nederland
https://www.zorgkaartnederland.nl/wijkverpleging/gouda
Staat uw vraag er niet tussen?
Via MijnGezondheid.net zijn de huisartsen en assistentes bereikbaar via e-consult / bericht of bel gerust met onze assistente via 0182-519466